اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌مندی از خدمات مشاوره 1480 در پیشگیری از ویروس کرونا

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: خط مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی آماده ارائه مشاوره در زمینه کاهش استرس و اضطراب همشهریان در مواقع بحرانی و استرس‌های ناشی از شیوع ویروس کووید 19 به صورت رایگان است.

بهره‌مندی از خدمات مشاوره 1480 در پیشگیری از ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، زهرا امینی ظهر امروز در بازدید از مراکز مشاوره 1480 با اشاره به اینکه خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌های استان قابل دسترسی است، اظهار کرد: این خط در خصوص مسائل مختلف از به افراد ارائه مشاوره می‌دهد و در حال حاضر به‌صورت اختصاصی مشکلات روان‌شناختی مثل استرس و اضطراب در زمینه ویروس کووید ۱۹ اقدام می‌کند که در این زمینه می‌توان از مشاوران این خط کمک گرفت.

وی با اشاره به اضطراب و ترس‌هایی که در خصوص ویروس کرونا وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر خودمراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند بهره‌مندی از خدمات مشاوره می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان خدمات مشاوره و روان‌شناختی را در استان ارائه می‌دهد.

امینی افزود: هم استانی‌های بدون مراجعه حضوری و از طریق خط ارتباطی 1480 می‌توانند سؤالات و مشکلات خودشان را مطرح نموده و پاسخ را از مشاوران بهزیستی دریافت کنند.

وی بیان کرد: این سامانه آماده ارائه مشاوره‌های روانشناسی توسط روان‌شناسان سازمان بهزیستی به مردم در سراسر استان است که در اثر استرس بیماری کرونا دچار اضطراب و مشکلات روحی و روانی شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بحران همیشه قابل پیش‌بینی نیست، ولی آمادگی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

امینی خاطرنشان کرد: سامانه ارزیابی اضطراب سلامتی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا به‌صورت آنلاین در اختیار مشاورین مرکز 1480 است و روزانه حدود 10 نفر با این سامانه در خصوص ویروس کرونا تماس حاصل می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول